Fietsavonturentocht naar Rome - Reisverslag uit Weil der Stadt, Duitsland van trappisti - WaarBenJij.nu Fietsavonturentocht naar Rome - Reisverslag uit Weil der Stadt, Duitsland van trappisti - WaarBenJij.nu

Fietsavonturentocht naar Rome

Door: Arie

Blijf op de hoogte en volg trappisti

01 Augustus 2014 | Duitsland, Weil der Stadt

Dinsdag 29 juli Dag 8

We zullen jullie niet elke dag vernevelen met onze reiservaringen, maar proberen na enkele dagen een overzicht te geven.
De foto's zullen we vaak apart verzenden, maar daar zijn we ook "zuinig" mee.
Na een regenachtige nacht op de camping Naturfreunden in Bruchsal hebben we de natte spullen ingepakt en na de thee met croissant om 8.00 uur onder weg van Bruchsal ( overigens een prachtige oude garnizoensstad met een groot paleis met Franse tuinen) naar Bretta.
Bij een Konditorei koffie gedronken en onze broodjes ingeslagen voor onderweg.
De weersverwachting gaf duidelijk aan van een grauwe lucht met veel regen , dus het was weer oppassen met het fietsen, maar we waren goed voorbereid. Een zwaar belaste fiets met gemiddeld 26 kilo ophoog is niet eenvoudig maar naar beneden blijft altijd link en we hebben onze zijwieltjes thuis gelaten, vanwege het gewicht.
Slakkengang! Lees verder.
Naar Phorzheim met een lange klim van 6 a 7 % was een voorproefje voor de komende dagen.
Langs het beekje de Wurm, die door de hevige regenval veranderde in een hevig stromende en kolkende rivier die op verschillende plaatsen ons fietspad blokkeerde en een nieuwe weg moesten zoeken. Langs de Wurm in het groen onze lunch gebruikt op weg naar Weil der Stadt.
Door alle nattigheid etc. , maar ook voor onze gezondheid ( onze dames zijn blij dit te lezen) hebben we overnacht in Gasthof Sage in Wiel der Stadt en kunnen nu alles weer wassen en drogen in de centrifuge.
Onderweg ontzettend veel naaktslakkenen, vaak groepjes van 10 tot 20 stuks en daar rijden we daar dwars over heen. onze tassen zitten vol slakkenresten.
Naast. De naaktslakken, die overigens alleen nog maar slecht weer voorspellen, hebben we ook veel wijnbergslakken/ escargots gezien met allemaal verschillende kleuren van huisjes. Even hebben nog gedacht om ze vangen en klaar te maken , maar deze
slakken schijnen ook nog beschermd te zijn.Jammer van de wijnbergslakken met kruiden boter!
Vandaag toch nog 74 km. gefietst en totaal reed 641 km met een gemiddelde van 16,4 km. per uur.
Vanavond heerlijk genoten van de goed burgerlijke keuken met een passende wijn selectie en voor 22.00 uur was iedereen onder zeil op z'n matras .