Fietsreisavontuur naar Romea - Reisverslag uit Assisi, Italië van trappisti - WaarBenJij.nu Fietsreisavontuur naar Romea - Reisverslag uit Assisi, Italië van trappisti - WaarBenJij.nu

Fietsreisavontuur naar Romea

Door: Arie

Blijf op de hoogte en volg trappisti

17 Augustus 2014 | Italië, Assisi

Zaterdag 16 augustus 2014. Dag 24.

Het is zondagochtend en zit in nu om 7.00 uur in en heerlijk zonnetje dit te typen, nadat ik eerst een aantal foto's heb gemaaakt van Assisie met de ochtendzon. Het is niet mijn gewoonte om zo vroeg op stap te gaan, maar mijn Italiaanse buurman heeft gigantisch Italiaans liggen snurken, dat mijn oordoppen het niet meer konden verwerken.
Dus we maken nu maar van een - een + ,het verschil is maar een streepje. Deze manier van denken en handelen heeft mijn veel goeds gebracht.

Zaterdagmorgen vertrekken we om 8.00 van de camping om in en oude binnenstad van Citta di Castello het ontbijt te gebruiken.
Dat gaf mij ook de gelegenheid om nog een paar foto's te maken en te genieten van het opbouwen van de zaterdagmarkt en al zijn regionale producten. Er waren enkele wagens waar een regionale specialiteit werd aangeboden, een kompleet geroosterd varken met kop en al. Bij de een mochten we proeven en en bij ander lag het varken nog kompleet . Bestecca kan het niet weerstaan en bestelde een broodje met geroosterd varken en het water liep over zijn kin en het was lekker!
Om 12.00 koffiepauze bij Bar Pannecon Mara in Casa Del Diavolo, 25 km voor Assisie. De wegen worden er hier niet beter op en het is geconcentreerd sturen om niet nog spaken te verliezen. Ik heb er foto's van gemaakt en zullen nog volgen, evenals van het varken. Niet schrikken van de kop!
Om 14.30 komen we aan op Camping Hotel Green Village Assisie en maken we ons kampement onder de pijnbomen. Een prachtige camping met zicht op de burcht van Assisie.
Na de gebruikelijk handelingen als wassen etc. zijn er boodschappen gehaald en lekker samen gekookt. Elders van de camping een paar bankjes gearresteerd en we hadden weer een eigen zitje om te koken en te eten. Het begin al rap af te koelen en hebben later bij de bar nog even een koffie en een grappa genomen en om 10.30 was iedereen onder zeil na een dag met onverwachte klimmetjes maar ook prachtige afdalingen.
Opmerkelijk is dat we vandaag veel tabaksplantage hebben gezien die worden gebruikt voor de binnenlandse sigarettenindustrie. China heeft de grootste sigarettenproductie met 1700 miljard sigaretten per jaar en het meeste voor eigen markt.
Naast tabaksplanten komen we ook veelvuldig gigantische velden met zonnebloemen tegen en komen de olijfgaarden ook meer in beeld. Kortom elke rit blijft ons boeien en genoten met volle teugen van de prachtige groene natuur door de uitlopers van de Apenijnen.

Vandaag kregen we ook te horen dat de naam Bilancia ook een andere klank heeft gekregen, want het blijkt een aantal jaren terug dat dit een man is geweest die in 2 jaar tijds 17 mensen heeft omgebracht. Daar schrok onze Bilancia wel van, dus het blijft oppassen voor ons of we allemaal Rome wel halen. We zijn gewaarschuwd.
Voor vandaag staat nu een rustdag op het programma en gaan de burcht en de kerken van Assisie bezoeken.
Arievederci

• 17 Augustus 2014 - 08:58

Rikie:

Fijne dag in Assisië. Heb bewondering voor jullie. Prachtige foto's. Nog een paar dagen trappen en dan hebben jullie het einddoel bereikt. Succes.
    Groetjes
    Rikie

• 17 Augustus 2014 - 13:14

José En Jan :

Hallo kanjers,
    Wij fietsen nog steeds met jullie, op onze bank, mee en genieten van de verhalen.
    Nu nog de laatste ritten en dan het mooie Romen met de dames bekijken.

• 17 Augustus 2014 - 14:12

Nel Van Vilsteren:

Hoi broertje Nico en mannen,
    Jullie zijn al heel ver gekomen, klasse!!! Geniet van jullie vrije dag in het mooie Assisie.
    Groetjes
    Nel en Wim

• 17 Augustus 2014 - 19:21

Ans:

Wat een heerlijk verhaal, wij hopen echt dat wij jullie allemaal woensdag in onze armen kunnen sluiten, en onze Balancia heeft een ander karakter dus dat zit wel goed. Heerlijk dat jullie zo'n rustige dag gehad
    hebben. Naar de Friese kerk geweest en hebben, hoe is het mogelijk, Patrick ontmoet. Daar ene Ronald ontmoet, die zo lief was en zich als gids, ons door Rome heeft geloodsd. Veel gezien, gelopen ( nu hebben we korte voetjes en blaren). Jongens nog twee verhaaltjes, en dan kunnen jullie ze aan ons persoonlijk kwijt. Liefs van ons en knuffels xxxxxxxxxxxxxx

• 17 Augustus 2014 - 22:44

Chris:

Hoi mannen, de laatste loodjes wegen het zwaarst....

Wij denken jullie schuilnamen te hebben doorgrond.

Piccolo = Jan Gosseling
    Guida = Nico
    Bestecca = Joep
    Balancia = Maarten
    Barola = Arie
    Knippo = Jan Roeling

Nog een paar dagen genieten op de fiets. Geniet ook van de warmte want in Nederland lijkt de zomer tijdelijk verdwenen.

Groeten van Chris en Carla, Marc en Joris

• 18 Augustus 2014 - 13:01

Margriet:

hoi hoi stoere zwager en z,n stoere fietsmaten ....

oooo de laatste loodjes wegen het zwaarst maar dat gaat jullie lukken!!!
    en zeker met de gedachten dat jullie lieve vrouwtjes op jullie wachten , geniet samen daar dan nog van het mooi Rome !

liefs Margriet