Fietsreisavontuur naar Rome - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van trappisti - WaarBenJij.nu Fietsreisavontuur naar Rome - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van trappisti - WaarBenJij.nu

Door: Arie

Blijf op de hoogte en volg trappisti

01 Augustus 2014 | Duitsland, Sigmaringen

Woensdag 30 juli. dag 9

Na een warme nacht in een bed, na het ontbijt om 8.00 vertrokken onder een grijze wereld met veel regen.
Om 10.00 uur in Holzgerlingen koffieshop en belegde broodjes voor onderweg en op weg door Naturpark Schonpark en na veel klommen en dalen over verharde bospaden komen we om 13.30 aan in Tubbingen. Vanwege het slechte weer besluiten we om de trein te nemen naar Sigmaringen. De trein kwam aan om 13.30 en we hadden ons opgedeeld over 2 groepen van 3 fietsen vanwege het inbrengen van de fietsen. Knippo en Guida Hadden hun fietsen al in de trein getild en Guida ging naar buiten om de andere te helpen. Helaas begon de trein al te rijden met Knippo en de beide fietsen.Inmiddels tehlefonisch Knippo op de hoogte gebracht en dat de ticket in de stuurtas zit van Guida. We volgen met een trein van een half uur later.
Op het station zat Knippo al te wachten en was prima door andere passagiers geholpen met het uitladen.
Vanuit het station naar de fietsenmaker om de gebroken fietsstandaard van Picolo te vervangen die gebroken is tijden de treinreis.
Na wat telefoontjes konden we bij Campingplatz Out & Black in een 8 persoons blokhut aan de ( bruine) Donau. Tijdens het installeren stopte er een auto en stapten er 2 dames uit. Het bleek een vriendin van een trappist te zijn en haar vriendin die een fietsarrangement hebben geboekt en wilden ons verrassen.
Snel boodschappen gedaan en damen gegeten en gedronken. Nadat de dames hadden afgewassen en waren vertrokken en waten we om 10.00 uur in ons hangbedje vertrokken