Fietsreisavontuur naar Rome - Reisverslag uit Fiano Romano, Italië van trappisti - WaarBenJij.nu Fietsreisavontuur naar Rome - Reisverslag uit Fiano Romano, Italië van trappisti - WaarBenJij.nu

Door: Rie

Blijf op de hoogte en volg trappisti

19 Augustus 2014 | Italië, Fiano Romano

Dinsdag 19 augustus 2014. Dag 27
Het was weer 8 uur dat we de heerlijke rustige camping hebben verlaten ten, nadat we allemaal prima hebben geslapen na een geslaagd etentje
Direct weer klimmen en dalen en bij Da Sara in Moricone ons ontbijt genuttigd. Het wordt eentonig maar de klim naar Poggio was heftig maar we hebben lang genoten van de beloning door via een panorama route een groot deel van Umbrië te kunnen zien en zijn regelmatig gestopt voor een Kodak moment. De
foto's zullen dat bevestigen. Ronduit prachtig van dat van bovenaf te zien.Midden in het landschap ligt een enorme stenen puist, San Oreste genaamd, een berg waarvan in de laatste Wereldoorlog enorme hoeveelheden munitie was opgeslagen in geheime grotten.
Om 10.30 koffie en broodjes bij Bar La Mola in San Polo en verder naar Stimigliano met veel wijn en olijf Aciendas en na een lange slopende klim van 5 tot 12 % naar Ponzano Romano , waar enkele trappisten van de fiets af moesten en het hele handeltje naar boven rollen. Daarna de afdaling naar Nazarro en langs de Tiber en op hoor afstand van de Autostrada naar Rome.
Alsof het nog niet genoeg was moesten we dwars door Fiano
Romana omhoog met een stijging van 7 % en na 4 km en net halverwege komt plotseling een kudde schapen oversteken en een trappist kon deze nog net ontwijken, en zagen we het bord van de camping I pini, en moesten nog even op onze pedalen gaan staan om de 5 % te overbruggen,
Nadat we bij de receptie alles hadden geregeld en onze plek hadden gevonden hebben we met spoed onze enorme dorst gelest en hebben daarna ons kampement weer opgebouwd. En dat wordt dan onze laatste avond in de tent en morgen zullen we de dames ontmoeten op het Sint Pietersplein en gaan samen nog een laat dagen genieten van Rome.
Vanavond gaan we nog even samen genieten van een eenvoudige Italiaanse maaltijd en onder genot van een wijntje of meer zullen we elkaar nog eens diep in de ogen kijken en de afgelopen weken eens de revue te laten passeren .
Vandaag toch nog weer 64 km.gereden. Morgen maken wat en cijfers betreft de balans op en volgt in ons laatste bericht, zoals de totale gefietste afstand en het totaal aan hoogte meters.
Vandaag is het me duidelijk geworden waarom de Italianen zich de Azurri's noemen. Afgelopen dagen hebben we veelal onder een azuur blauwe hemel gefietst en dat was ondanks het vele klimmen en dalen en de warmte best wel aangenaam. Beter dan de regen in het begin van ons fietsavonturentocht
Morgen volgt ons laatste bericht uit Rome!
Arievederci a Roma

• 19 Augustus 2014 - 18:41

Peter:

Leuk om jullie zo gevolgd te hebben, we wensen jullie nog een mooie laatste avond en dan morgen veel plezier met het weerzien van jullie dames en samen veel plezier, groetjes

• 19 Augustus 2014 - 19:39

Rikie:

Heb de afgelopen 4 weken enorm genoten van je reisverslag en alles avonturen die jullie hebben beleefd.
    Een enorme prestatie van jullie allen. Denk dat jullie hier nog lang over na zullen praten onder het genot van een glaasje wijn.
    Morgen een voorspoedige laatste fietsdag en een warm onthaal op het Sint Pietersplein.
    Samen nog een paar mooie dagen in Rome als afsluiting gewenst.
    Groetjes
    Rikie

• 19 Augustus 2014 - 20:20

Wim En Hanny:

Hallo Nico en andere trappisti.
    Wat hebben we enorm genoten van jullie mooie verhalen.
    Nu nog de laatste loodjes zogezegd.
    Wat een mooi weerzien zal het morgen zijn op het St.Pietersplein als jullie, jullie vrouwen daar weer zullen ontmoeten. Geniet verder nog in Rome maar dat zal wel lukken. Nog een fijne avond en groeten van Wim en Hanny.

• 19 Augustus 2014 - 22:54

Chris En Carla:

Dag mannen,

Morgen de final countdown.
    Geniet ervan.

Wij laten ons graag verwennen en verrassen.

Foto
    1. Bilancia
    2. Piccolo
    3. Knipoog
    4. Barollo
    5. Bestecca
    6. Guido

Groeten en veel plezier in Rome met een dames

Chris en Carla
    Marc en Joris

• 20 Augustus 2014 - 11:49

Mieke En Eef:

Heren deze was ik vergeten.
    Het is puur natte vinger werk.
    1..Picoolo
    2..Knippo
    3..Guido
    4..Barolo
    5..Bestecca
    6..Balancia
    Groetjes en dank voor jullie reisverhalen.
    Eef en Mieke

• 20 Augustus 2014 - 15:23

Charlotte:

Buon giorno heren!
    Hopen dat jullie goed zijn aangekomen in Rome!
    Joep ik hoop dat je wel een flesje pure authentieke olijfolie voor ons hebt weten te scoren ;-)!!!
    Ik hoop dat jullie blij zullen zijn met wat rust en vrouwelijk gezelschap in Roma.
    Ciao! XCharlotte en Nijs

• 20 Augustus 2014 - 20:16

Betsy Westerman :

Gefeliciteerd, wat een reis,heb genoten van je verslag Arie. Jullie hebben onderweg toch welalweer een ander reisdoel bedacht. Geniet met z,n allen van deze gezellige dagen.Betsy