Fietsreisavontuur naar Rome - Reisverslag uit Assisi, Italië van trappisti - WaarBenJij.nu Fietsreisavontuur naar Rome - Reisverslag uit Assisi, Italië van trappisti - WaarBenJij.nu

Door: Arie

Blijf op de hoogte en volg trappisti

18 Augustus 2014 | Italië, Assisi

Zondag 17 augustus 2014. Dag. 25

Op onze rustdag in Assisie hebben we om 9 uur samen in ons kampement ontbeten en om 10.30 de pontificale hoogmis meegemaakt in de Bovenkerk van de Franciscuskerk.
Een ongelooflijke belevenis. We konden de hele mis niet volgen maar de essentie is ons niet ontgaan.Na de mis bleven vel mensen nog met elkaar kletsen en handen schudden.
Er is veel over het te korte leven van Francicus te vertellen en bij belangstelling is het via internet goed te lezen wat een opmerkelijke man hij was.
Later heeft zicht de groep opgesplitst om de alles op eigen manier te beleven. Om 16.30 was iedereen weer terug op de camping.
's- avonds hebben we bij het restaurant van de camping prima Italiaans gegeten en afgesloten met een koffie en een grappa.
Aansluitend lag iedereen met zijn eigen gedachte over de unieke dag in zijn tentje.
Vandaag heb ik 6 foto's verzonden van de trappisten met de vraag welke Italiaanse naam er bij hoort.
Graag uiterlijk a.s woensdag een reactie. De winnaar of winnares krijgt thuis een Italiaanse maaltijd bereidt door de 6 trappisten .
Bij meer goede oplossingen zal de Franciscus op vrijdagmorgen een naam van de winnaar of winnares bekend maken.
Er zijn al enkele reactie binnen gekomen, maar zij kennen de schrijver dezes niet en dienen er wel rekening mee te houden dat er wel een of meer " arietjes" onder de fiets zitten,anders zou het te eenvoudig zijn. Veel succes.
Onze dames hebben inmiddels Rome bereikt en tijden een bezoek aan de Friezenkerk komen ze kapelaan Patrick Kuijs uit Den Bosch tegen, die wij enkele dagen geleden tijdens onze tocht hebben gesproken . Patrick heeft de dames uitgebreid door de kerk gegidst en daarbij een ander rondleiding door Rome uit voortgekomen . Wat is de wereld klein en wat kunnen we daar van genieten!
Morgen naar Nardi en dichter bij Rome.

Arievederci