fietsreisavontuut naar Rome - Reisverslag uit San Piero in Bagno, Italië van trappisti - WaarBenJij.nu fietsreisavontuut naar Rome - Reisverslag uit San Piero in Bagno, Italië van trappisti - WaarBenJij.nu

fietsreisavontuut naar Rome

Blijf op de hoogte en volg trappisti

14 Augustus 2014 | Italië, San Piero in Bagno

Woensdag 13 augustus 2014. Dag 22

Om 8 uur na het ontbijt en met de zelf gemaakte lunchpakketten in Farfare kiezen we de richting Revenna.
Vanuit de stad fietsen snel in een landelijke omgeving met land- en tuinbouw op zware klei.
Al fietsend kregen we het gevoel dat we door de Flevopolder reden, echter het wegdek laat ook wel te wensen over .
Lange rechte wegen , zonder enige bescherming voor de zon die inmiddels tot 38 graden en het wegdek vraagt maximale concentratie !
Onze grootste vijand was de straffe wind van voren en de brandende zon.
De boeren zijn volop bezig met het oogsten van de suikerbieten, wikke en mais als vervoer voor de komende winter. Verder worden de pompoenen en zonnebloemen geoogst.Grote velden met pommodore die mechanisch wordt geoogst. Op onze route reden de vrachtwagens af en aan!
Na 35 km. zijn we in Portomaggiore gestopt voor onze koffie !
Midden in het dorp gaf Bestecca het sein dat er weer een spaak, de derde op deze reis, was gesprongen.
Met de assistentie van Knippo was binnen 30 minuten het probleem opgelost .
Verder stoempen tegen de wind en met de hitte op onze hoofden zijn we bij een oude boerderij gestopt om onze lunch te gebruiken en te rusten.
Vervolgens rijden we over een dijk en zien in het aansluitend natuurgebied het Vogelreservaat Valli di Commachino flamingo's, kraanvogels , ibissen en visarenden.
Bij dit reservaat verlaten we de dijk en nemen het pontje bij Sant Alberto over de Reno.
Bij aankomst in Ravenna bleek de jeugdherberg niet te reageren op ons belletje en de campings aan de kust , 7 km . verder is geen optie omdat we te horen kregen dat voor 1 nacht geen plek is. Uiteindelijk konden we 2 kamers ( 1 x 2 pers. en 1 x 4 pers . ) bij Hotel Italia bemachtigen en waren eindelijk onder dak. We hebben vandaag 95 km. gereden en met een totaal van 1575 km.
Later op de avond hebben we door de oude stad gewandeld en heerlijk gegeten.
Morgen hebben we een flinke hoogte te overwinnen met een hoogteverschil van ruim 600 meter van het dal van Savio naar de groene Apenijnen .
Arievederci

• 14 Augustus 2014 - 23:09

Marlies:

Stoere mannen,
    jullie uithoudings- en doorzet vermogen wordt wel op de proef gesteld met die hitte, wind en gaten in de weg.
    Een beschermengel vliegt mee!

Heel leuk om jullie verslagen te lezen.

Goeie reis morgen en slaap lekker.

Marlies

• 14 Augustus 2014 - 23:41

Margriet:

hallo stoere zwager en ook de andere mannen ,

ik blijf het zeggen PETJE AF voor jullie ,jeetje wat bijzonder knap wat jullie samen presteren !!!!
    Ik geniet van jullie belevenissen , maar zonder dat ik iets hoeft te doen word ik al moe hihi .
    nou heel veel succes met de laatste loodjes en geniet ervan!
    jullie vrouwtjes zijn ook al bijna onderweg...fijne dagen samen!
    lieve groet Margriet

• 14 Augustus 2014 - 23:41

Ans :

Hallo lieverds, dit wordt mijn laatste reactie vanuit Drunen, wij komen eraan.
    Morgenochtend 13.12 vertrekt onze trein.
    Wat hebben jullie vandaag (donderdag) afgezien, hou nog even vol kanjers. Misschien gaat het morgen en de komende dagen beter nu jullie weten dat wij al dichtbij jullie zijn. Dat moet je voelen tochhhhh.
    Jullie worden beloond geloof me maar.
    Heel veel liefs en een dikke knuffel tegen jullie ruwe bekkies.
    Ans

• 15 Augustus 2014 - 00:02

Diny:

Hai stoere mannen,dat hebben jullie vandaag wel weer bewezen,sterkte voor morgen.