fietsavonturentocht naar Rome - Reisverslag uit Borgo Malpasso, Italië van trappisti - WaarBenJij.nu fietsavonturentocht naar Rome - Reisverslag uit Borgo Malpasso, Italië van trappisti - WaarBenJij.nu

fietsavonturentocht naar Rome

Blijf op de hoogte en volg trappisti

13 Augustus 2014 | Italië, Borgo Malpasso

Dinsdag 12 augustus. 2014. Dag 21

Na ons vertrek om 8.30
De vestingstad. Montagnana bij daglicht bekeken en prachtige foto's gemaakt van o.a de Dom.
Onze weg vervolgd en kregen met bizar slechte secondaire te maken.
Met aangepaste rijvorm konden we dw. de gevaarlijke weggedeelte ontwijken.
Om 10.00 uur lekkere koffie bij een
Bar in Masi.
Alleen paar dagen passeren we velden met op het oog peulen. Ik hen een tak afgebroken en bij de eerst volgende bar vragen wat dit voor een gewas is.
Bij navraag bleek dat de jonge generatie het niet herkende , tot dat een
oudere klant de oplossing gaf en vertelde dat het de Soja boon was.
Het is een bejaarde peulvrucht die na rijping mechanisch wordt geoogst. Zie foto's. Wat de waarde van sojabonen is behoeft geen betoog, alleen wij kennen de soja boon niet als boon.
Na de tussenstop om 12.00 uur bij een café in Fratta Polesine ging de temperatuur van bijna 40 graden een grote rol spelen en besloten om vaker te stoppen om op adem te komen en te drinken. Nog ruim 30 km.naar Ferrara en passeren velden met soja bonen, mais en boekweit en verbolgen onze reis vervolgens via Pincara. Fiesso naar de Po en via de noordkant en via de brug naar de zuidkant over een dijk via Francilo naar de Camping Municipal ( gemeente camping) en komen daar om 15,00 uur aan,met een temperatuur van meer dan 40 graden en hebben ons tempo aangepast en elke 1,5 uur stoppen om even bij te tanken.
Vandaag toch weer 75 km. gereden
Tegen de avond zijn we naar de binnenstad gereden en brood etc. voor morgenvroeg ingekocht en ons verwend met een lekker biertje en aansluitend hebben we perfect Italiaanse maaltijd genoten en fietsten met een voldaan gevoel naar de camping om nog even met een wijntje na te genieten van deze prachtige dag.
Morgen gaan we op weg naar Ravenna.
Arievederci

• 13 Augustus 2014 - 07:43

Jet:

Pff...nog heel wat kilometers gefietst met zo'n temperatuur!!
    Wat zal dat biertje lekker gesmaakt hebben!!
    Nog een weekje.....

• 13 Augustus 2014 - 15:40

Ans:

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ik hoor het jullie gewoon zeggen na de eerste slok, nou dat deed ik ook toen ik in Elshout aankwam samen met Anina en Ben, en nog maar twee kilometer hoefde te gaan na 37 km te hebben gelopen die dag. Wat smaakt dat dan heerlijk, ik verheug mij er nu al op om woensdag 20 aug met jullie te klinken. Kom op mannen jullie kunnen het, laat je niet kisten door de hitte.
    Liefs Ans

• 13 Augustus 2014 - 15:44

Ans:

Komen jullie in de buurt van Comacchio? Dat is klein Venetië.

• 13 Augustus 2014 - 18:49

Diny:

Jee, wat een hitte, stoere mannen zijn jullie en nog wel 75 km gefietst,petje af.

• 14 Augustus 2014 - 09:28

Marijke:

Met trots en avontuur passeren jullie mooie mensen en dorpen!
    Meer heb je, met elkaar, niet nodig. Proost op jullie gezondheid en samen zijn!

• 14 Augustus 2014 - 14:24

Els Peeters:

Arie wat een mooie fietstocht weer!
    Mooie verhalen, leuk om te volgen, en wat goed van jullie!
    Goed bezig! Ook Ans!!!
    Goede reis verder en veel plezier!
    Els

• 14 Augustus 2014 - 15:14

Thea:

Hallo Mannen,
    Jullie moeten er wat voor over hebben om een pilsje te laten smaken, maar dan heb je ook wat!!!!
    Jullie rijden door een prachtig gebied en is erg leuk om het te lezen, het is wel erg warm maar de regen hier is ook niet leuk, in Rome is het 30 graden, dat is genoeg voor ons, we hebben er zin in en over 5dagen zien we elkaar, nog even doortrappen.
    Lieve groeten, Thea.

• 14 Augustus 2014 - 22:44

Bernadette Crielaers:

Zo Trappisti, dat gaat goed daar in het land van mijn voorvaderen!!!
    Ik vind jullie echt een stoer stel en wens jullie een goede eindsprint toe met iets koelere temperaturen!
    Geniet van jullie biertje, de heerlijke Italiaanse maaltijden, de vino én het vooruitzicht jullie vrouwen weer in jullie armen te sluiten!

De meisjes komen eraan, morgen vertrekt hun trein óp naar hun helden!

Hartelijke groet,
    Bernadette

• 16 Augustus 2014 - 10:11

René:

Het is bij jullie het ene uiters in het ander.
    De dames zijn nu ook onderweg,nog een paar dagen samen!
    Wij gaan ma.25/8 naar Zwitserland.
    Groeten voor jullie allemaal

Reind.