fietsavonturentocht naar Rome - Reisverslag uit Montagnana, Italië van trappisti - WaarBenJij.nu fietsavonturentocht naar Rome - Reisverslag uit Montagnana, Italië van trappisti - WaarBenJij.nu

fietsavonturentocht naar Rome

Blijf op de hoogte en volg trappisti

12 Augustus 2014 | Italië, Montagnana

Maandag 11 augustus Dag 20

Om 9.00 uur na koffie en croissant van de Camping Castel San Pedro uit Verona vetrokken richting zuiden.
Buiten de stad zijn de secondaire wegen erg slecht en zeker voor fietsers met bagage. We onze rijstijl aangepast door nog meer ruimte tussen elkaar te houden om meer zicht op de weg te hebben om gaten , kuilen en lapwerk te ontwijken. Dit vergt veel concentratie en dat terwijl om 12.00 de thermometer al weer op 33 graden stond.
We fietsen door een landelijk gebied met veel tuinbouw en landbouw. Het lijkt meer op het Land van Heusden en Altena, maar zonder onze prachtige wegen en dat ga je steeds meer beseffen hoe dat in Nederland is geregeld en dan gaan nog mopperen.
Veel irrigatie kanalen voor de tuinbouw en komen velden met Galia meloenen tegen. De appeloogst is al in volle gang en hele families zijn er bij betrokken.
Om 10.15 een koffiestop in Sevio en nemen heerlijke belegde broodjes mee voor onze lunch die we om 12.20 in Michellorie in een parkje hebben genuttigd.
Even na 2 uur bereikten we ons slaapadres, de tuin van de jeugdherberg met zicht op de buitenmuren van de vesting van Montanana.
Alles weer gewassen, boodschappen halen en konden in de keuken ons diner bereiden en binnen aan de tafel nuttigen.
Later op de avond hebben we de de geheel ommuurde binnenstad bezocht en bij 23 graden nog wat gedronken.
Montanana ligt in de regio Veneto en de provincie Padua en is de grootste ommuurde stad van Europa met 24 torens en 4 stadspoorten.
Met een kasteel van San Zeno van 1360 maar ook een prachtige Gotische kathedraal uit 1431 en prachtige huizen, groot marktplein en overdekte passages.
Morgen op weg naar Ferrara.

• 12 Augustus 2014 - 08:22

Rikie:

buiten de slechte fietspaden om is het toch voor jullie zeker genieten. Nog een galia meloen meegenomen voor het diner???
    Blijf genieten, doe ik ook van jouw verhaal Arie.
    Groetjes
    Rikie

• 12 Augustus 2014 - 15:09

Corry:

Hallo trappisten, leuk al de beschrijvingen van jullie reis mee te krijgen. Toch een goede uitvinding die anti lekbanden. Met waardering voor de Nederlandse fietspaden. Het weer ziet er nu bij jullie beter uit. Bij ons vallen de buien heel royaal. Genieten jullie maar van bella Italia en tot gauw. Groetjes.

• 12 Augustus 2014 - 20:09

An:

hallo allemaal,
    Geweldig om het verslag te lezen van jullie doorzetters, succes.
    groetjes An.