fietsavonturentocht naar Rome - Reisverslag uit Montagnana, Italië van trappisti - WaarBenJij.nu fietsavonturentocht naar Rome - Reisverslag uit Montagnana, Italië van trappisti - WaarBenJij.nu

fietsavonturentocht naar Rome

Blijf op de hoogte en volg trappisti

11 Augustus 2014 | Italië, Montagnana

Zaterdag 9 augustus 2014. Dag 18

Gisterenavond nog uitgebreid gesproken over zijn werk als wijnboer en is de 3e generatie die wijn maakt
Zijn grootouders begonnen met het verbouwen van rode wijn en hij is bezig minder rood te verbouwen en meer Pinot Grigio te verbouwen , opdat deze een beter rendement geeft bij verkoop via de coöperatie . Een jaar na de levering van druiven ontvangt hij via de coöperatie aandeel .
Vannacht om 4.00 brak er een flink onweer uit maar onze tenten zijn niet ondergelopen en geen lekkage.
Na een vorstelijk ontbijt voor 6 euro hebben we hartelijk afscheid genomen van Mara en Leonard.
We dachten eenvoudig naar Verona te peddelen , maar het werd al snel duidelijk dat het anders zou worden en met klimmetjes tot wel 15 % kregen we even het gevoel alsof we nog op Reschenpas waren. Lange klimmen en gevaarlijk omdat deze zaterdag morgen veel groepen wielrenners op de fiets brengt.
Om 10.15 een heerlijke koffiestop bij café Quintarelli in Bussolengo , net voor Verona.
Om 11.30 rijden we Verona binnen en op zoek naar Camping Casa San Pietro.
Na veel klimrek door een oude wijk net buiten de stad bereiken we deze Camping, en ondanks dat we gereserveerd hebben moesten we toch nog 2 uurtjes wachten , omdat nog nier iedereen was uitgescheckt .
Eindelijk kregen onze plaatsen toegewezen in een vleugel/ruïne van de burcht met een dak van druivenranken vol met blauwe druiven en met een uitkijk op de oude binnenstad .
Om 18.00 uur gaan we middels oude stenen en marmeren trappen naar beneden en wandelen over de oudste brug van Verona, de Pont Della Pietro.
Het was enorm druk in de binnenstad met flanerende Italiaanse families in hun beste outfit en in combinatie met stroom toeristen en de warmte hadden het snel gezien.Misschien dat we morgenvroeg het nog eens proberen.
Bij het ticket kantoor van de Arena konden we nog kaartjes bemachtigen voor een seniorenprijs voor de Opera Aida voor zondagavond.
Aansluitend hebben we in een prettige ambiance van een Italiaans restaurant,
buiten de toeristenstroon voortreffelijk gegeten en gedronken.
Via de Ponte del Pietra we alle trappen op en boven genoten van de verlichte oude stad.
Om 23.30 lag iedereen weer in dromenland, wetende dat we nu een ander Italië krijgen dan in het Noorden met de Sud Tirol en Trentino.
Morgen wordt het weer een mooie warme dag in Verona.
Arievederci

• 11 Augustus 2014 - 18:15

Nelly:

hallo mannen ik ben benieuwd hoe de opera was? en hoe jullie vandaag na de luie dag weer verder moeten. het zal weer klimmen worden of is het nu wat vlakker? kan het op de kaart niet goed zien.
    Joep ik ben er naveel moeite achter waar het water vandaan kwam en Jos heeft het verholpen dus ik kan met een gerust hard weg. de rest komt wel na de vakantie.
    Het begint voor ons nu ook op te schieten ben benieuwd hoe het zal gaan,
    nou de groetjes en tot volgende week. Nelly

• 11 Augustus 2014 - 18:59

Rikie:

Wat een genieten in de stad Verona en dan ook nog kaartjes voor Aida. wat een geluk. Succes met de verdere reis, blijf jullie volgen.
    groetjes
    Rikie

• 11 Augustus 2014 - 19:03

Ans:

Jan jij zal wel dubbel genoten hebben van Aida, jongens was het de moeite waard om er te zijn in die grote arena? Als jullie dit lezen zitten jullie al in Montagnana richting Ferrara, gek gevoel dat jullie er al zo dichtbij zijn. Voor mijn gevoel moet ik haast maken hahahaha anders zijn jullie er eerder dan wij. Zo te zien op de foto's ziet het er allemaal goed uit. Moet voor jouw Maarten ook een heerlijk gevoel zijn dat jij ze allemaal een poepie laat ruiken. Geniet er nog maar van en wij zien elkaar in Rome.
    Liefs en een compliment voor jullie doorzettingsvermogen. Ans

• 11 Augustus 2014 - 22:33

Anina:

Hallo Arie en mannen,
    ik wil graag reageren met de moedige en avontuurlijke fietstocht naar Rome.Zoals wij tot nu toe jullie gevolgd hebben is het een groot compliment waard.Ga zo door,wij volgen jullie continu.Succes.
    Groetjes Benina

• 11 Augustus 2014 - 23:01

Mieke En Eef:

Stoere Trapisten,ja dat zijn jullie.
    Wij doen het niet na,vinden 50 km al genoeg!
    Leuk om de verhalen te lezen.
    En de dames staan in de startblokken om met de trein te gaan?Jullie ook een goede reis en een fijne hereniging met jullie stoere binken.
    Groetjes van Eef en Mieke