Fietsreisavontuur naar Rome - Reisverslag uit Romagnano, Italië van trappisti - WaarBenJij.nu Fietsreisavontuur naar Rome - Reisverslag uit Romagnano, Italië van trappisti - WaarBenJij.nu

Door: Arie

Blijf op de hoogte en volg trappisti

08 Augustus 2014 | Italië, Romagnano

Donderdag 7 Augustus 2014. Dag 17

Na het bekende ochtendritueel op de prachtige camping van de familie Ganthaler verlaten we om 8.00 uur deze en nemen het fietspad richting Trento via Bolzano.
Even ten noorden van Bolzano genieten we van het Schloss Runkelstern dat in 1237 is gebouwd en bezit 14e en 15e eeuwse freco bezit met thema's , zoals de liefdegeschiedenis van Tristan en Issolde.
We fietsen in het verlengde van gisteren tussen de uitgebreide boomgaarden en wijngaarden in het dal van de Adige.
Beide zijden van het dal zijn omzoomd door hoge bergen met burchten en en hele tocht door het dal van de Adige bekruipt met het gevoel dat deze prachtige route een combinatie is van een fietstocht langs de Rijn, Moezel, Donau en Loire met dat verschil dat deze tocht langs de Adige vooral voor sportieve fietsers is en dat er ook ruim voldoende onderdak is te vinden tegen acceptabele prijzen. Zelf nu tijdens deze vakantiemaand is er nog volop plek. Als er belangstelling is gewekt en het niet zelfs winst te regelend kijkt dan eens bij Eurobike(Duitsland) of Cycletours (Nederland).
Om 10.15 koffiepauze in Neumarkt.Neumarkt werd in de middeleeuwen door de scheep-en vlotvaart een rijke stad en de schilderachtige bogengalerijen "lauben" getuigen nog hiervan.
Trento is de eerste echte Italiaanse stad op onze route waar prins bisschop Bernardo Cles in de 1e helft van de 16e eeuw ruime pleinen en brede straten liet aanleggen en fraaie paleizen liet bouwen die nu nog de stempel drukt van de prachtige binnenstad.
Artistieke invloed vanuit Venetië met Piazza Duomo ( Domplein) en het Castelo di Buoncosiglo.
Het weer is licht bewolkt en drukkend en later met een windje in onze rug en met ruim 30 graden is het goed te fietsen.
We vervolgen daarna onze tocht richting Auer in het groene en brede dal van de Adige en vinden een kampeerplek in Romagnano
bij Aziene Agrituristica Locanda in Del'Arguta, oftewel een plek in de achtertuin van een B&B van mevrouw Sabrina.
Na onze persoonlijke verzorging, de rust gepakt en hebben Bestecca, Picollo en Knippo de boodschappen gehaald en is er samen het eten voorbereid en gekookt.
Het menu voor vanavond was; meloen met ham , gekookte aardappelen ( 2 kilo), bloemkool , eigengemaakte salade, gebraden worstjes en Griekse yogurt met honing begeleidt door een heerlijke rode wijn uit de streek.
Vandaag hebben we 83 km. gereden en komen nu aan een totaal van 1245 km.
Om 22.30 lagen alle trappisten op hun matje en droomden van een mooie dag en zijn benieuwd wat de volgende dag ons weer zal brengen.

• 08 Augustus 2014 - 15:48

Jet:

Mooi fietsen zo! Arie moet wel lachen om je armen! De druiven zijn bij ons nog niet zover!
    Zo al aardig wat km gefietst!! Begint op te schieten!

• 08 Augustus 2014 - 19:22

Diny:

Goed gedaan jongelui,ben trots op jullie.

• 09 Augustus 2014 - 17:36

Reind:

Vandaag crematie gehad.
    Het reis verslag is interessant geworden (geschiedenis),
    het weer goed, geniet er van.
    Reind.

Tags: Romagnano