Fietsreisavontuur naar Rome - Reisverslag uit Vilpiano, Italië van trappisti - WaarBenJij.nu Fietsreisavontuur naar Rome - Reisverslag uit Vilpiano, Italië van trappisti - WaarBenJij.nu

Door: Arie

Blijf op de hoogte en volg trappisti

06 Augustus 2014 | Italië, Vilpiano

Woensdag 6 augustus 2014. Dag 16
Na een uitgebreid ontbijt fietsen we onder luid klokkengekuid van 8 uur het dorp uit bij Gasthaus Tyrol in Schlandes.
We volgen weer het prachtige fietspad langs de woeste Adige en kijken aan beide zijden naar Romantische burchten en ruïnes en slingeren door uitgebreide appelboomgaarden tegen een decor van hoge bergen vormen ons beeld van vandaag en dalen trapsgewijs af naar Merano. Door het dal van de Adige is het brachten fietsen ,beschut tussen de wijngaarden en de appeltaarten. Soms hebben we een afdaling van 16 tot 20 % en dan is het oppassen.Kort voor Merano hebben ze er nog eens 6 scherpe bochten ingelegd met een flinke afdaling.
Het is net of je door de Betuwe fietst alleen hebben ze hier geen Flipje maar Fillippo. Er wordt al volop appel geoogst en soms kom fiets je langs een fabriek waar de appels tot " sap " worden
verwerkt.
Om 10.30 aangekomen in het centrum van Merano voor de koffie en de belegde broodjes voor de lunch. Het fietspad vervolgd tot aan de Camping Ganthaler in Vilpian bij Terlan.
Een kleine maar fijne camping en omdat we om 13.00 al waren gearriveerd konden net voor de middagsluiting ons kamp opslaan rondom en vijver met een doorsnee van 5 meter met goudvissen en 2 schildpadden. Een unieke plek en prima en prima sanitair en eetgelegenheid en zelfs een zwembad en dat komt goed uit, want inmiddels was de temperatuur al opgelopen tot 30 graden.
De eigenaars. Van de camping, de familie Ganthaler, heeft ook ruimte voor de totale lichaamsbehandeling en massage middels etherische olie en eigen kruidenprodukcten uit Zuid-Tirol en en eigen kruidenproducten uit eigen tuin. Benieuwd wie van de trappisten hiervan gebruik gaat maken.
Zuid Tirol is 2-talig, Duits en Italiaans en dat het een lange en rijke geschiedenis. Zelfs de straatnaamborden en de reclame zijn in beide talen, maatvoer het algemeen spreekt met Duits.
De mensen zijn hier bijzonder vriendelijk en gast vrij en doet wat de huizen etc. sterk aan Oostenrijk denken
Vanavond wordt er niet gekookt omdat we vernamen van andere gasten dat de keuken erg goed is en betaalbaar. Daar kunnen we niet voor koken. De vond besluiten met aan de tafel bij ons kampement en bereiden we de dag van morgen, op weg via Bolzano naar Trento

• 06 Augustus 2014 - 18:28

Rikie Fels:

jullie hebben een prachtige route gereden vandaag, zou er zo bij willen zijn, ha, ha. Al gebruik gemaakt van de massage? Zou het zeker doen.
    Wacht weer in spanning volgende verslag af.
    Succes en groetjes
    Rikie

• 06 Augustus 2014 - 19:32

Jet:

Wie een massage neemt??? Allemaal toch zeker!!

• 06 Augustus 2014 - 19:57

Petra:

Leuk.. de fietstocht, die jullie vandaag beschrijven door de tuin van Noord Italie , heb ik in juni j.l ook gemaakt. Van Mals naar Merano en dan met de trein weer terug naar Mals. Inderdaad een prachtig fietspad langs de rivier, of door een boomgaarden, waar je uit moet kijken dat je niet nat gespoten wordt door de beregeningsinstallaties. .Wel heel erg steil her en der....!
    Feest der herkenning dus, als ik dit reisverslag van vandaag lees.
    Wens jullie nog een leuke tocht toe in Italia
    Rome komt steeds dichterbij ....
    Succes, goede reis en veel plezier
    Petra

• 06 Augustus 2014 - 23:22

Nelly:

ik heb net wat naar jullie gaild maar bij dag 2aug. ook een aanvulling op de namen dus kun je het daar nog lezen liefs en groetjes nelly

• 06 Augustus 2014 - 23:22

Nelly:

• 06 Augustus 2014 - 23:45

Ans:

Wat een prachtige tocht vandaag, ook wel spannend met die scherpe bochten, maar jullie hebben het allemaal overleeft. Zorg goed voor elkaar, dat is toch jullie motto. Kan al bijna mijn kaart omdraaien. En dan het weekend in Verona naar een mooie opera, en denk eraan om de heerlijke wijn Valpolicella daar uit de streek te drinken. En wie heeft zich laten verwennen????????????????? Of toch het kostenplaatje?????
    Lieverds op naar Trento, Bardolino en Verona. xxxxxxxx

• 07 Augustus 2014 - 10:19

Marijke Zwinkels:

Kijk, dit ziet er nou eens gezellig uit: zon, mooie omgeving, lekker afdalen, knusse kampeerplaats, lekker eten en drinken. 't gaat goed met jullie