Fietsavonturentocht naar Rome - Reisverslag uit Schlanders, Italië van trappisti - WaarBenJij.nu Fietsavonturentocht naar Rome - Reisverslag uit Schlanders, Italië van trappisti - WaarBenJij.nu

Fietsavonturentocht naar Rome

Door: Arie

Blijf op de hoogte en volg trappisti

05 Augustus 2014 | Italië, Schlanders

Dinsdag 5 augustus 2014. Dag 15

Na een stevig ontbijt en de zelf gemaakte lunchpakketten gaan we om 8.00 uur op weg.
De hemels is nog grouw en in het dal hangt nog te mist.
Via de provinciale weg met direct weer klimmen en dalen komen we bij de Oostenrijkse/Zwitserse grens met de plaats Martina.
In korte tijd hebben we vandaag in Oostenrijk, Zwitserland en in Italië gereden.
Vanaf de grenspost Martina, net achter St.Moritz kregen we de ene slinger na de ander en was het fietsen met onze bagage een hele opgave. Veel verkeer van auto's, motoren en mountainbikers met een rugzakje kwamen ons voorbij. De vrachtwagens en de bussen hebben een andere route.
Konstant een stijging van 6 tot 7 % gaat wel in de benen zitten! maar we hebben de afgelopen 14 dagen goed kunnen trainen en we hebben inmiddels wel wat in gewicht verloren en dat hoeven we ook niet meer mee te nemen.
Ruim voor 10 uur was iedereen boven op de Norbertshohe op 1455 meter en konden we elkaar feliciteren met de afloop van de beklimming. De temperatuur was inmiddels opgelopen tot 25 graden. De beklimming was een hele klus en andere weggebruiker die ons zagen zwoegen dachten dat we van Mars kwamen om met zoveel bagage en eenvoudige fietsen naar boven te klimmen. Boven een fotoshoot gehouden om een en en ander voor thuisfront vast te leggen en doorgereden naar Nauders voor koffie met gebak en belegde broodjes voor onder weg.
Vanaf Nauders was het nog wel degelijk klimmen maar later was het het dalen middels prachtige fietspaden met soms wel een daling van 16 tot 20%. Regelmatig een stop gemaakt voor een Kodak momentje voor het Ortler massief en zeker bij de Rechsensee, waar in 1950 het dorpje Graun moest wijken voor een stuwmeer en alleen de toren van de kerk nog boeven het water uitsteekt.
Om 12.45 onze lunch genoten in de schaduw van het groen en het prachtige fietspad vervolgt via St. Valentin, Burgeis , Laatsch en Gluns op weg naar Prad in het mooie Alto Adige.
Eenmaal in Prad vonden we het nog te vroeg voor een camping en willen we verder doorrijden naar Laas. Aangekomen bij de kleine maar mooie boerencamping bleek er voor ons geen ruimte.
Ter plekke is voor ons gebeld naar andere sporadische campings maar bleek overvet zelfde. Complet.
Uiteindelijk komen we in Schlanders en vinden we onderdak bij Pension Tyrol en een prima gelegenheid en met vriendelijke mensen. Vanavond prima Italiaans gegeten en gedronken en lag iedereen weer rond tienen weer in z'n bedje.
Morgen op weg naar Merano , Bolzano en Trento en zullen we in Vilpia ons kamp opslaan.
Vandaag tot weer 73 km. gereden , incl. de beklimming.
Het tempo zit er goed in en liggen mooi op schema.

• 05 Augustus 2014 - 22:34

Wil En Jet:

Wauw...proficiat!!! Geweldig hoor! Best wel gevaarlijk met al dat verkeer op die wegen!
    Wat een prestatie,wat een klim,maar wat wordt je dan getrakteerd op prachtige uitzichten!!
    Slaap lekker,morgen weer fris op.

• 05 Augustus 2014 - 22:44

Ans:

Geniet door ook zo nu en dan eens een blik naar beneden te werpen, hahahaha letterlijk en figuurlijk.
    Fijn dat het nu lekker gaat, het weer wordt ook beter, hoeveel kiloooooooos zijn jullie dan afgevallen?
    Nou ga maar lekker veel pasta eten dat is goed voor de beentjes doen wielrenners ook.
    Op naar morgen weer een dag met verrassingen.
    Doei doei

• 05 Augustus 2014 - 23:01

Corry:

Steeds weer een verrassing jullie verslag te onvangen. Vandaag hebben jullie een topdag gehad. Zo komen jullie er wel. Geniet maar van de mooie omgeving en de prestatie. Groetjes.

• 06 Augustus 2014 - 08:21

Martien En Janneke:

Hallo mannen en in het bijzonder Jan
    Jeetje, wat een spannende trip ! Jullie maken wel wat mee onderweg. Dit is heel iets anders dan over de fietspaden in Holland met misschien af en toe een brugoprit en pontje naar de overkant. Wat een avontuur... !
    Jullie liggen ook aardig op schema.
    We genieten van de verhalen en de foto's en wensen jullie een goede, veilige reis.
    Groetjes Martien en Janneke

• 06 Augustus 2014 - 10:36

Anca:

Geweldig mannen! wat doen jullie het goed en wat een hoog tempo.
    Jullie zijn al in Italie. Probeer ook zo veel mogelijk te genieten van de Italiaanse sferen en keuken ;-) en een rustdagje zit er nu binnenkort toch wel in? of niet? Veel succes allemaal!

• 06 Augustus 2014 - 13:38

Rikie Fels:

geweldig wat jullie presteren! Nu al in Italië. Hoop dat het weer nu ook een beetje meewerkt en blijf ook genieten. Succes verder
    Rikie

• 06 Augustus 2014 - 15:28

Marijke Zwinkels:

Wow wat een prestatie. Gelukkig wel beloond. En nu gewoon een lange afdaling naar Rome.......
    Groetjes Marijke

• 07 Augustus 2014 - 12:46

Thea:

Hallo mannen,
    Gelukkig mooi weer, dat is een hele verbetering, dat fietst veel beter en alles kijkt mooier, want jullie zitten in een prachtig gebied, voor Jan en mij bekend. Maar het is wel trrappen daar, petje af voor jullie.
    Geniet van alles met elkaar en Rome komt steeds dichterbij........ en daar zijn wij dan ook!!!
    Lieve groeten Thea.