Fietsavonturentocht naar Rome - Reisverslag uit Bludenz, Oostenrijk van trappisti - WaarBenJij.nu Fietsavonturentocht naar Rome - Reisverslag uit Bludenz, Oostenrijk van trappisti - WaarBenJij.nu

Fietsavonturentocht naar Rome

Door: Rie

Blijf op de hoogte en volg trappisti

02 Augustus 2014 | Oostenrijk, Bludenz

Zaterdag 2/8. Dag 12

Om 8.00 vanaf de Camping Lamm in Bregenz vertrokken richting Bludenz. Binnen 5 minuten was er een PANG bij de fiets van Bestecca en bleek dat er 2 spaken aan het achterwiel was gebroken. In Bregenz gezocht naar een fietsenmaker, maar die was pas om 9.00 open. Bij een fietsverhuurbedrijf konden we het nodige gereedschap lenen en Bestecca en Knipo hadden met een ruim een uur de klus gekaard. Bij de fietsenmaker nieuwe spaken meegenomen, want je weet het nooit in de bergen.
Aansluitend bij een Konditorei in de binnenstad heerlijke koffie met een " stukje taart" genuttigd en om 10.00 konden we fietsend Bregenz verlaten . Via prachtige fietspaden langs de Zwitersere- en Oostenrijkse grens en langs de gekanaliseerde Rijn onze lunch in het groen van Feldkirch genuttigd.
Op 13 km . Voor Bludenz gaat de hemel weer open, terwijl het vandaag een redelijke temperatuur van 20 graden was, en kwamen kletsnat bij Camping Seeberge in Bludenz aan.
Bij de receptie was niemand aanwezig en na lang zoeken hebben besloten om onze nacht in een Gasthof of Gasthaus door te brengen. Uiteindelijk belanden we om 16.30 bij Hotel Einhorn en waren er nog 2 x 1 pers.kamer en 1 x 4 persoonskamer terecht.
Middels loring zijn de kamers ingedeeld en konden we boodschappen doen voor de zondag om toch brood etc.voor onderweg te hebben.
Immers, morgen staan de we de grote opdracht om het Voralgebergte te nemen. Het weer voor morgen is bijna het zelfde als vandaag, dus we zullen morgenvroeg bij het ontbijt besluiten hoe we het gaan aanpakken. We krijgen een klim van 49 km voor de wielen met een percentage van 10% tot aan Pettnau.
Vanavond prima gegeten in een Biergarten, genaamd Kohldampf, en weer fietsend terug omhoog naar ons hotel.
Overigens was het vandaag wel vol met omleidingen omdat vaak fietspaden langs de rivieren waren ondergelopen door de onstuimige rivier en zelf bij Feldkirch kregen we te maken met een omleiding door een Popfestival. Ongelooflijk wat een nattigheid, modder en veel jonge mensen onder een tentdoek.
Ongekend en niet te filmen!
Het was weer een verassende dag en morgen kunnen we echt aan de bak!

  • 02 Augustus 2014 - 22:03

    Rikie Fels:

    nou, mannen volhouden en succes met het klimmen morgen.
    Rikie

  • 02 Augustus 2014 - 22:22

    Nelly:

    zo mannen even een kort berichtje hiervandaan,jammer dat jullie het niet droog houden maar zo te horen en zien op de foto's zit de stemming er goed in.Hier was het ook hard werken geblazen met de verhuizing, dus ben ik en de andere verhuizers ook goed nat geworden maar niet van de regen. De klus is geklaard en ze zijn over dus Joep ben nu gerust het is allemaal gelukt.
    ik heb al 4 namen kunnen herlijden dus ik geef ze nu op, Guida is Nico, Knippo is Jan Goseling,Picollo is Jan Roeling,Bestecca is Joep,de andere twee moet ik nog overdenken ben er nog niet helemaal uit.
    zo dat is het voor nu liefs voor jullie en het ga je goed Nelly.

  • 03 Augustus 2014 - 08:49

    Marianne:

    Eerst een reactie op het bovenstaande e-mailtje van Nelly. Ik denk dat de nieuwe namen zijn:: Nico is Giuda geworden. Joep is Bestecca. Jan Roeling is Knipo en Jan Gosseling, kan niet anders zijn dan Piccolo. Ja nu nog verder puzzelen voor de namen van Arie en Maarten.
    Oh,oh wat heb ik een bewondering voor jullie allemaal!!! Wat moeten jullie toch afzien. Voor geen goud zou ik het willen en kunnen overnemen. En nog wonderlijker dat jullie het goede humeur houden. Ik kijk uit naar jullie aankomst in Rome!
    Lieve, lieve groet van mij voor jullie alle 6!!
    Marianne

  • 03 Augustus 2014 - 15:58

    Jeanne :

    Hallo Nico en vrienden,

    hardstikke goed weer, wat jullie op poten zeten. Alle Achtung! De "Biergarten Kohldampf" war voor jullie ideaal. Kohldampf betekent Honger en dat zullen jullie zeker gehad hebben.
    Had net nog een leuke foto voor me van mijn vakantie in Sardinie: 3 Fietshelmen aan een hekje voor een restaurantje. Jullie hebben er zes, dus dat wordt een nog betere foto.

    Allemaal de groeten. Op deze weg ook aan Corrie en de andere lustigen Wittwen, die de mannen nog even moeten missen.

    Veel succes en veel plezier.
    Jeanne

  • 03 Augustus 2014 - 22:18

    Nel:

    Er zijn al aardig wat prestaties geleverd en nu dan de eerste echte klim. Hopelijk hebben jullie hem allemaal goed doorstaan.

    Succes, groetjes Nel en Wim

  • 06 Augustus 2014 - 23:13

    Nelly:

    hier weer even een klein berichtje,ik vind het knap dat jullie dei steile hellingen zo vlot genomen hebben.
    en nu genieten van de mooie routes die er komen gaan,tot de volgende steile klimmen,maar jullie zijn al over de helft dus voor je het weet zijn we met zijnallen in Rome.
    nog even de aanvulling op de namen van julli en een verandering ik had de twee jannen gewisseld,
    Jan Roeling is knippo en Jan Gosseling is picollo, volgens mij is Maarten Barolo en Arie is dan Capra ben benieuwd of ik het nu goed heb gedaan,
    vanavond was ik gezellig bij Marianne en ook Ans om een mooie film te kijken die in Rome afspeelde in de hoop om wat van Rome te zien .Helaas was dat niet zo en ook nog eens een vreemde film,maar gezellig was het wel en lekker gegeten dus wat wil je.
    nou mannen tot de volgende keer pas goed op bij het bochten werk liefs van Nelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Bludenz

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2014

Fietsreisavontuur naar Rome

19 Augustus 2014

Fietsreisavontuur naar Rome

19 Augustus 2014

Fietsavonturentocht naar Rome

18 Augustus 2014

Fietsreisavontuur naar Rome

17 Augustus 2014

Fietsreisavontuur naar Romea
trappisti

Actief sinds 29 Juni 2014
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 19661

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

29 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

29 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

29 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

29 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

29 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

29 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: