fietsreisavontuur naar Rome - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van trappisti - WaarBenJij.nu fietsreisavontuur naar Rome - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van trappisti - WaarBenJij.nu

fietsreisavontuur naar Rome

Door: arie

Blijf op de hoogte en volg trappisti

31 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Craigavon

zaterdag 26/7 dag 5.
Het hele Rijndal lag prachtig in de mist en het was fris en de tenten waren droog.
Na het gebruikelijke ochtendritueel om 8 uur op de fiets.
Het is rustig op de weg omdat het zaterdag is en om 10 uur waren we in Bingen aan de koffie.
Om 11.30 bij de fiestenmaker om een spaak bij Guida te vervangen in Gau-Algesheim. Daarna via prachtige fietspaden door een oogstgebied van vele soorten klein fruit, zoals bessen, pruimen en appels en pere.
Er werden zelfs al appels geoogst.
Een Trappist kann de verleiding niet weerstaan en moest zonodig een "piepie machen" op daarna een paar pruimen te pakken. Juist op dat Moment komt de oude boerin met een kruiwagen aangelopen en was hevig vefrbaasd en sprak de Trappist hierop aan en vroeg waar hij vandaan kwam.
Om 13.15 onze luunch in het groen van de Salztal en nu richting Nierstein. Na lang zoeken was er geen openbare Camping te vinden en mochten wij bij het Restaurant van het Strandbad gratis onze tenten op zetten. We stonden nog geen 3 meter van de Rijn dien toch redelijk hoog water had. Sanitair was pover en we konden ons alleen met koud water douchen in een douche met halve deuren. Bij 25 graden is dit best wel lekker. op de weg naar Nierstein dachten we dat we weer om 15.00 uur in een onweersbui terecht zouden komen , Maar dat hebben we net gemist. Elke dag om die tijd trekt de hemel dicht en dan zijn we een paar uur ´de pineut.
In de avond lekker in Nierstein gegeten en om 11.00 lagen we allemaal op een oor.