dag 2 - Reisverslag uit Urbar, Duitsland van trappisti - WaarBenJij.nu dag 2 - Reisverslag uit Urbar, Duitsland van trappisti - WaarBenJij.nu

dag 2

Blijf op de hoogte en volg trappisti

25 Juli 2014 | Duitsland, Urbar

Om 7.30 opgestaan 'n om 8.30 na het ontbijt en koffie bij de buren vertrokken en via prachtige grenspalen achter Roemond Duitsland ingefietst.
In Effeld om 10.45 Kaffee und Kuchen en in Hilfarth aan de Ruhr onze eigen lunch gebruikt.
Vandaar middels slinkse binnenwegen naar Koswar en Julich . Een Duits echtpaar heeft ons een tijdje op sleeptouw genomen richting Schophofen en daar op een terras gepauzeerd. We waren dichtbij een gigantische bruinkoolgroeve en hebben deze bezocht. Zie foto's.
Hierna trok een flink onweer over en dank zij het bezoek aan de groeve hebben deze op een paar druppels na gemist. Boodchappen gedaan en pas om 18.00 kwamen we de camping Strandbad Echtzersee aan. Alles nat dus maar niet gekookt en op de camping prima gegeten. Vandaag weer 93 km. Morgen naar Remagen

Donderdag 24 juli, dag 3
Na uitgebreid ontbijt om 8.30 vetrokken en via Duren naar Zulpich voor de koffiestop om 11.00 uur.
Daar werden verrast door de traktatie van José en zijn haar daar dankbaar voor. Zulpich is een prachtige oude stad en bestond reeds als Romeinse nederzetting.
Tijdens een lunchpauze in het groen op de route kwam een bepakte fietser aangereden en dat bleek een bekende sporter te zijn uit Hengelo/Hengel/Gelderland.
Eberhard Lubbers 60 jaar oud en lijkt op de schrijver Tommy Wieringa en is ook op weg naar Rome
In Villiprot breekt een geweldig onweer los en konden tijdig schuilen in 2 bushokjes en na een half uur belde Guida bij willekeurige Duitse mensen aan om de bidons te kunnen vullen.
Een ouder echtpaar genaamd Heinen vulde deze met bronwater en we kregen elk een grote appel mee!
Vanaf dat moment was het klimmen en dalen op natte wegen en kwamen vermoeid op de camping aan de Rijn aan. Camping Goldene Meile en hebben onze was in 2 wasmachines gedaan en idem drogers. Hebben toch wat genuttigd in het restaurant op de camping omdat alles "Z" nat was.
Vandaag toch weer 92 km gereden.
Overigens heb ik in aanvang de naam Capra genoemd voor een Trappist, dit moet echter Bilancia zijn. Waarvan akte.
Morgen naar de Loreley/ St. Goar

• 27 Juli 2014 - 12:40

Karine:

Wow, wat een ervaring en ik vind het echt een super prestatie van jullie hoor. Back to basic en genieten van wat je onderweg tegenkomt en wie je tegenkomt. Ik wens jullie nog heel veel succes en hopelijk komt ook voor jullie het zonnige weer er aan.
    Groetjes,
    Karine